مشكلات رايج در عيب يابي آسانسور

۱۰۹ بازديد

شايد خرابي سنسورها مشكلي را براي باز و بسته شدن درب آسانسور ايجاد نكند؛ اما در عملكرد كلي سيستم آسانسور تاثير مي گذارد. چك شدن و سرويس شدن آسانسور يكي از روش هايي است كه از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري مي كند. استفاده از تعميركار حرفه اي مي تواند اين مشكل را برطرف نمايد. همچنين تعميركار و تكنسين حرفه اي عيب يابي آسانسور را به بهترين شكل ممكن انجام مي دهد.
 
۲- افزايش دمامشاهده شده است كه بيشتر در فصل تابستان با اين اتفاق برخورد مي كنيم. اگر سيستم خنك كننده آسانسور يا سيستم تهويه هواي آن به خوبي كار نكند، دما در درايو و سيستم كنترل به ۱۰۰ درجه نيز خواهد رسيد كه باعث اختلال در عملكرد آسانسور خواهد شد. توجه داشته باشيد كه دماي عملكرد مناسب در آسانسور بين ۵ تا ۴۰ درجه است.
 
۳- توقف هاي ناگهانيزمان بندي ها، خطاهاي الكتريكي و معايب الكترونيكي مي تواند از عوامل عمده اين مشكل باشد كه يك برنامه سرويس و نگهداري پيش گيرانه منظم تا حد قابل توجهي اين ايرادات را بر طرف خواهد كرد و از بروز مشكلات جزئي جلوگيري مي كند. پيشنهاد مي كنيم از متخصصين پلاك بخواهيد به صورت دوره اي براي پيشگيري از چنين مشكلاتي به ساختمان شما سر بزنند و عيب يابي آسانسور را بر عهده بگيرند.
 
۴- زمان انتظار زياداين مورد بيشتر در آسانسورهاي قديمي مشاهده مي شود. با قديمي شدن آسانسورها، نقص و كارآيي آن مشهود تر شده و هر تكنسين با تجربه اي مي داند كه با جايگزين كردن تابلوي مدرن تر راندمان آسانسور بالاتر مي رود. اين كار را خود شما هم ممكن است بتوانيد انجام دهيد، اما بهتر است آن را به دست يك متخصص بسپايد. با خواندن نظرات مشتريان در مورد متخصصين پلاك، مي توانيد بهترين را انتخاب كنيد.
 
۵- آسانسور در طبقه اي مانده و حركت نمي كنداگر در حين عيب يابي آسانسور به چنين مشكلي برخورد كرديد، در اين صورت ممكن است چشمي آسانسور دچار مشكل شده باشد و يا به طور كامل معيوب است.
 
۶- درب كشويي داخل آسانسور باز مي شود اما درب بيروني مربوط به طبقه باز نمي شوددر اين مورد دستگيره قفل طبقه با كمان درب بازكن فاصله زيادي دارد و كمان نمي تواند قفل را به عقب هدايت كند.
 
۷- موتور روشن نمي شود و و از مدار هيچ گونه جرياني عبور نمي كنددر اين مورد احتمالا قسمتي از مدار الكترونيكي قطع شده است. براي رفع عيب آن در ابتدا به وسيله آوومتر تمامي مدارهاي الكترونيكي از جمله سيم هاي رابط، اتصالات و كليدها، دوشاخه و پريز را بررسي نموده و عيب مربوط را برطرف مي كنيم. بهتر است اين كار را به عهده يك تكنيسين حرفه اي بسپاريد؛ چرا كه در صورت حرفه اي نبودن فرد، امكان خسارات بيشتر نيز وجود دارد.
 
۸- دماي موتور آسانسور يا بالابر پس از روشن شدن بالا مي روداين احتمال وجود دارد كه موتور نيم سوز شده باشد. موتورهاي نيم سوز شده نسبت به موتورهاي بي عيب جريان الكتريكي بسيار بالاتري دريافت مي كنند. در سيم پيچ هاي اصلي و كمكي امكان اتصال حلقه و يا اتصال كلاف به كلاف وجود دارد. در نتيجه مسير جريان الكتريكي كوتاه شده، بنابراين براي گردش ميدان مغناطيسي مناسب و كافي ايجاد نمي گردد كه اين امر منجر به افزايش بيش از حد دماي موتور نيز خواهد شد.
 
۹- هنگام استارت موتور آسانسور صداي زيادي شنيده مي شود اما حركت نمي كندعلت آن مي تواند از كار افتادن كليد گريز از مركز باشد. اگر در حالت خاموش بودن موتور كنتاكت هاي كليد وصل نشده باشد، هنگام آغاز به كار سيم پيچ راه انداز در مدار الكترونيكي قرار نگرفته و در نتيجه موتور حركت نخواهد كرد. جهت رفع خرابي به وسيله آوومتر كليد را تست كرده و اگر كليد معيوب باشد آن را تعويض مي كنيم. همچنين ممكن است كه سيم پيچ اصلي يا كمكي قطع شده باشد، براي رفع آن به وسيله آوومتر هر دو مدار را تست كنيد و اگر محل قطعي مشخص شد آن را اصلاح كنيد.
 
۱۰- هنگام استارت موتور مدار به دليل عمل نمودن فيوز قطع مي گردددر اين حالت اين امكان وجود دارد كه موتور به طور كامل سوخته باشد. با بررسي استاتور و سيم پيچ هاي موتور آسانسور از سوختگي آن اطمينان حاصل نموده و نياز است كه موتور مجددا سيم پيچي گردد. همچنين ممكن است كه وجود اتصال كوتاه در خازن باعث به وجود آمدن اين مشكل باشد. در اين حالت موتور را بدون خازن به برق متصل كنيد اگر فيوز عمل نكرد عيب مربوط به خازن بوده و لازم است كه خازن تعويض شود.

ثبت كسب و كار در اينترنت - نصب آسانسور - سرويس و تعمير آسانسور  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.